Skip to content

Usługi społeczne dla mieszkańców 2025 r.

Centrum Usług Społecznych w Alwerni realizuje usługi społeczne dla wszystkich Mieszkańców Gminy określone w Programie Usług Społecznych w Gminie Alwernia na rok 2025.

W myśl art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych, Rada Miejska może przyjąć, w drodze uchwały, program usług społecznych, określający usługi społeczne wynikające z potrzeb wspólnoty samorządowej. Opracowywanie, przyjmowanie, realizowanie i ocena programów usług społecznych należy do zadań własnych gminy o charakterze fakultatywnym.

Celem Programu jest zwiększenie dostępności do zintegrowanych usług społecznych organizowanych dla mieszkańców Gminy Alwernia.

 

Dla mieszkańców Gminy Alwernia zaplanowano następujące usługi społeczne:

  1. Usługi integracyjne, edukacyjne i animacyjne dla mieszkańców:
    – warsztaty dla dzieci i dorosłych
    – warsztaty międzypokoleniowe
    – muzykoterapia
    – warsztaty tematyczne
    – warsztaty taneczno-ruchowe
    – spotkania edukacyjne/ prelekcje ze specjalistami
    – animacje środowiskowe
  2. Usługi wsparcia specjalistycznego:
    – poradnictwo psychologiczne
    – poradnictwo logopedyczne
    – GORDONKI
    – PILATES
    – ZUMBA
  3. Centrum aktywności dla seniorów
  4. Usługi wytchnieniowe
  5. Asystent osoby starszej lub/i z niepełnosprawnością

 

Odpłatność za korzystanie z usług społecznych:

Dotychczas wszystkie usługi społeczne realizowane przez CUS w Alwerni dla mieszkańców Gminy Alwernia były świadczone nieodpłatnie. Od 1 stycznia 2025 zgodnie z Programem Usług Społecznych w Gminie Alwernia na rok 2025 wprowadza się częściową odpłatność za korzystanie z niektórych usług.

Odpłatności ponoszone będą za następujące usługi:

Usługi społeczne niewymienione powyżej świadczone są nieodpłatnie.

Odpłatności za usługi społeczne pobierane są wyłącznie w formie bezgotówkowej.
Płatności przyjmowane są przelewem na wskazany przez pracownika Centrum Usług Społecznych w Alwerni rachunek bankowy, z podaniem w tytule przelewu danych osobowych i danych identyfikującej usługę.
Płatność uważa się za dokonaną z chwilą zaksięgowania jej na rachunku bankowym odbiorcy.

Korzystanie z usług społecznych możliwe jest dopiero po uiszczeniu opłaty – najpóźniej w dniu realizacji usługi. Pracownik może żądać przedstawienia potwierdzenia dokonania wpłaty za daną usługę.

W wyjątkowych przypadkach pracownik Centrum Usług Społecznych w Alwerni może wyrazić zgodę na korzystanie z usług społecznych przed dokonaniem płatności, jednak płatność ta winna zostać uregulowana maksymalnie do 7 dni roboczych od skorzystania ze wsparcia.

Płatności za usługi społeczne dokonuje się z góry i są one bezzwrotne. Rezygnacja z usług społecznych po dokonaniu płatności nie uprawnia do zwrotu całości ani części wpłaconej kwoty.

Odwołanie uczestnictwa w danej usłudze nastąpić powinno najpóźniej w dniu realizacji wsparcia do godz. 8.00 – w przeciwnym razie przyjmuje się, że usługa została zrealizowana. Na prośbę Strony dopuszcza się przeksięgowanie uregulowanej należności za w/w usługę na kolejny termin realizacji danej usługi lub na rzecz innej usługi dla danej osoby.

W przypadku odwołania usługi/ wsparcia przez realizatora/ wykonawcę dopuszcza się przeksięgowanie uregulowanej należności na kolejny termin realizacji danej usługi lub na rzecz innej usługi dla danej osoby.

Opłaty za usługi społeczne powinny być uiszczane regularnie. Brak wpłaty za usługę skutkować będzie brakiem możliwości skorzystania z niej. Pracownik może żądać przedstawienia potwierdzenia dokonania wpłaty za daną usługę.

Do egzekucji należności, o których mowa wyżej, mają zastosowanie przepisy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

 

Przed rozpoczęciem korzystania z usługi/ usług należy złożyć wniosek o udzielenie usług społecznych (dostępny poniżej oraz w siedzibie CUS).

Osoby zainteresowane udziałem w projekcie proszone są o kontakt z pracownikami CUS:

Koordynator Indywidualnych Planów Usług Społecznych – Joanna Perończyk tel. 12 283 30 31 w. 21

Organizatorzy Społeczności Lokalnej – Marzena Patyk tel. 12 283 30 31 w. 21, Magdalena Chlebowska tel. 12 283 30 31 w. 22

Podczas rekrutacji pracownik udostępnia nr rachunku bankowego oraz indywidualny numer ID do weryfikacji płatności.

 

DO POBRANIA:

  1. wniosek o udzielenie usł_społ 2025 zał 1 (dla 1 osoby)
  2. wniosek o udzielenie usł_społ 2025 zał 1 i zał 2 (dla rodziny)
  3. CUS Regulamin korzystania z usług społecznych 2025